Servery nestíhaly rychlý růst firmy
Jak udržet strmý růst společnosti a přitom zajistit, aby vše správně fungovalo? Expanze firmy a nárůst zákazníků začal klást vyšší nároky na IT infrastrukturu Knih Dobrovských a systémy se začaly zpomalovat. Kvůli výpadkům interního systému, který nezvládal nápor, se prodlužovala doba výdeje knih. IT oddělení začalo být přehlcené a jeho manažer nemohl zvládat běžné úkony, natož řešit nečekané incidenty. Hrozilo, že by nižší propustnost skladů mohli pocítit nejen zaměstnanci, ale i zákazníci. To vedení Knih Dobrovský nechtělo. „Při současném růstu začalo být nemožné používat stávající techniku, potřebovali jsme to zlepšit a zajistit, aby vše fungovalo. A to i ve špičce před Vánoci,“ popsal situaci Štěpán Havránek, obchodní ředitel společnosti Dobrovský s.r.o. Knihkupectví se rozhodlo problém řešit, aby mohlo poskytovat stejně kvalitní služby i pro větší počet zákazníků.
Odborným nastavením jsme ušetřili peníze za novou techniku
S řešením přišli odborníci ve ČMIS. Původním plánem bylo nakoupit nové servery za statisíce korun a zvýšit tak rychlost systémů. Ve ČMIS jsme ale přišli s jiným návrhem. Jen díky správnému nastavení a optimalizaci současné techniky jsme zvýšili její výkon a ušetřili tak klientovi statisíce korun. Navíc kdyby současný výkon a úložiště serverů nestačily, jsme vždy připraveni rozšířit kapacity do našeho datového centra s certifikací TIER III. Ať už se jedná o servery v serverovně, čtečky na skladech nebo pokladní systémy na jednotlivých prodejnách, všechna tato zařízení teď spolu rychle a efektivně komunikují. K zákazníkům se tak mohou dostat produkty za kratší čas, protože zaměstnancům se rychleji načítají data o knihách v jejich čtečkách a počítačích.
IT pracovníci v knihkupectví přestali být přehlcení a mohli se začít věnovat úkolům, které jsou potřeba. Navíc nečekaný incident je teď možné řešit okamžitě, a to díky naší službě 24/7 Helpdesk. IT odborníci ČMIS jsou přímo ve spojení s poskytovatelem informačního systému Flores. Spolu vyřeší nastalou situaci, a ušetří tak čas IT manažerům.
Zkušenosti přinášejí chytrá řešení
Prodejna Knih Dobrovský v Mostě měla pomalé připojení, tudíž jim nefungovaly správně čtečky a celý proces nákupu byl zdlouhavý pro zaměstnance i zákazníka. Zavolali si tedy o pomoc naše IT techniky ze ČMIS, kteří se připravili na instalaci nových access pointů. Po příjezdu je ale čekalo překvapení. „Při analýze kanálů jsem zjistil, že tam jsou stále ještě volné kapacity. Navíc jsem změnil frekvenci z 2,4 na 5 GHz,“ popisuje situaci IT technik Jaroslav Krhovský za ČMIS. Pouhou jednoduchou změnou nastavení zrychlil a optimalizoval připojení, a ušetřil tak peníze Knihám Dobrovský za nákup nové techniky.
Maté i vy pomalé systémy a připojení? Neváhejte se obrátit na naše zkušené odborníky, kteří vám nabídnou nejvhodnější řešení. I vaší společnosti můžeme ušetřit čas i peníze.